|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
03/01/2021
|
ההשבחה התכנונית. בכך משתקפת ההכרה כי לבעל הנכס, החייב בהיטל ההשבחה, היה לא אחת חלק פעיל בקידום התוכנית המיטיבה (ראו: בג"צ 7009/04 עיריית הרצליה נ' היועץ המשפטי לממשלה (5.2.2014); רע"א 10472/07 דאהוד נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה מבוא עמקים (10.11.2009)). 27. אשר למועד תשלום ההיטל ההשבחה, והגם שהחיוב נוצר עם אישורה של התכנית המשביחה את המקרקעין (אירוע המס), מועד התשלום מושפע ממועד מימוש הזכות, שהוא - מועד קבלת היתר בניה או היתר לשימוש במקרקעין |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
02/01/2021
|
עיריית נתניה ואח'שלום ראשון-לציון ת"א (ראשון-לציון) 32219-08-20 מאיר ורדי נ ג ד 1. עיריית נתניה 2. ועדה מקומית לתיכנון ובניה - נתניה 3. יבגניה בוכמן היועץ המשפטי לממשלה בית משפט השלום בראשון-לציון [02.01.2021] בפני כב' הרשמת הבכירה זהבית חמו החלטה 1. לפניי בקשה למתן פטור מתשלום אגרה. 2. התובע הוא הבעלים של חלקה ברחוב הקונגרס הציוני 6 בנתניה. בשנת 2006 בנה התובע בניין בן 3 דירות על החלקה (להלן: "הנכס"), וביניהן הדירה שבה הוא מתגורר. לטענת התובע, |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
02/01/2021
|
התובעות מטעם הוועדה המקומית בכוונות זדון לפגוע בו. זאת, מבלי שהראה לכך כל בסיס סביר, או אפילו מניע תיאורטי, אשר יכול להביא תובע על פי ייפוי כוח של היועץ המשפטי לממשלה, לסכן את שמו הטוב ואת פרנסתו, רק כדי לרדוף את הנאשם החף מפשע, ולהכשיל את הגורמים בעירייה המנסים לעזור לו (ראו דוגמה בעמ' 428 והלאה). גם בדברי הנאשם האחרונים לפני גזר הדין (החל מעמ' 465), ניכר תוכן שאין בו שמץ של לקיחת אחריות, אלא מיקוד שליטה חיצוני, תוך האשמת כל הגורמים, מלבד את |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
01/01/2021
|
ואילו כתב האישום השני מכיל עובדות א' + ג' לצורך הרשעה, אין עסקינן "באותו המעשה" לצורך בחינת השאלה האם מתקיים סיכון כפול (ראה: ע"פ 132/57 נכט נ' היועץ המשפטי לממשלה, פ"ד יא 1544 (1957); ע"פ 450/77 בעל טכסא נ' מדינת ישראל, פ"ד לב (2) 152 (1978)). 9. לעניין זה, נפסק כי גם כאשר עסקינן בעבירות נמשכות או מתחדשות, ניתן להגיש כתב אישום נפרד, בגין כל מקטע של עבירה, ובלבד, שבין המקטעים מתקיים אירוע מנתק, כאשר הגשת כתב אישום מהווה אירוע מנתק (ראה: רע"פ, |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
01/01/2021
|
נישואין בין השנים 2010-2020, נתונים שהתקבלו ממשרד המשפטים בעניין זה, הנחיות שנמסרו לבתי הדין השרעייים בדבר החובה לדווח על חשד לריבוי נישואין והנחיית היועץ המשפטי לממשלה בדבר מדיניות ההעמדה לדין בעבירות של ריבוי נישואין. 3. המאשימה מבקשת לדחות את הבקשה וטענה כי הגשת כתב האישום עולה בקנה אחד עם המדיניות שהותוותה בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בדבר העמדה לדין בעבירות של ריבוי נישואין וכי הנאשם לא הצליח להרים את הנטל הראשוני הדרוש להוכחת הטענה של בדבר |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
31/12/2020
|
החוק. על אמון הציבור במשטרה והאחריות של השוטר לשמור על טוהר המידות ראו הדברים שנאמרו על ידי כב' הנשיא א. ברק בדימוס בבג"צ 7074/93 מאיר סויסה נגד היועץ המשפטי לממשלה: "לאור תפקידו המיוחס של השוטר וסמכויותיו, לאור חשיפתו לציבור ומגעיו עמו, נדרשת מהשוטר הקפדה מיוחדת על קלה כחמורה, כדי לקיים את אמון הציבור בו. בצדק צוין בפסק דין של בית הדין למשמעת של המשטרה כי: "סוג ההתנהגות המותר לכל הציבור אינו מותר לשוטר. השוטר אינו רשאי להתנהג באופן שיש בו |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
31/12/2020
|
ובטרם הדיון בבקשת האישור הצדדים נשאו ונתנו והגיעו להסדר פשרה אותו ביקשו לאשר ביום 20.6.20. הודעה על הגשת הבקשה פורסמה כדין. לא הוגשו התנגדויות ואף היועץ המשפטי לממשלה הודיע בסופו של דבר שאין בדעתו להביע עמדה לחיוב או לשלילה. ב. מינוי בודק 4. לפי סעיף 19 (ב) לחוק תובענות ייצוגיות, בית המשפט לא יאשר הסדר פשרה אלא לאחר שקיבל חוות דעת מבודק, אלא אם סבר שחוות הדעת אינה נדרשת, מטעמים מיוחדים שיירשמו. כעולה מאותו סעיף, תפקידו של הבודק לחוות דעתו על |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
31/12/2020
|
להגיש התנגדות לבקשה. לאחר הפרסומים לא הוגשו התנגדויות מטעם חברי הקבוצה, ואף לא אחד מבין חברי הקבוצה ביקש שלא להימנות עמה לעניין הסדר הפשרה. 11. היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבית המשפט כי אין הוא מתנגד להסדר הפשרה המוצע. יחד עם זאת, ראה להעיר, בהתייחס להסדרה לעתיד, כי על המשיבות להתחייב במסגרת הסדר הפשרה כי יעמדו בעתיד בהוראות תקנה 5 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (נגישות רכב השכרה ואוטובוסים), התשע"ג-2012, ויעמידו להשכרה כלי רכב נגישים הודי |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
31/12/2020
|
- יצחק זוזיאשוילי נ' שרות בתי הסוהר ואח'מחוזי מרכז עת"א (מרכז) 2532-11-20 יצחק זוזיאשוילי (אסיר) נ ג ד 1. שרות בתי הסוהר 2. מדינת ישראל 3. היועץ המשפטי לממשלה בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים [31.12.2020] כבוד השופט גיא שני פסק דין עניינה של העתירה שלפניי: כבילה באזיקים. העותר מבקש שלא לכבול אותו באזיקי רגליים בהיותו בתוך מתחם בית הסוהר, ושלא לאזוק אותו בידיים דרך האשנב. במו-כן מלין על האופן שבו נכבל בעת שהיה באשפוז |
|
היועץ המשפטי לממשלה = היועץ וגם המשפטי וגם לממשלה
|
31/12/2020
|
הפנים, רשות מינהל האוכלוסין (בפסקה 6 והאסמכתאות שם (פורסם בנבו,2017). עוד נקבע כי הלכה זו עומדת גם בעת מגיפת הקורונה (ראו: בג"ץ 2933/20 גוטייר נ' היועץ המשפטי לממשלה, פסקה 10 לפסק הדין, (פורסם בנבו,18.5.2020), ויישום הדברים בעניין נוביצקי, בפסקה 11). כאמור, המבקש עצמו, הביע את רצונו לשוב לאוזבקיסטן. 6. סוף דבר בנסיבות אלו לא מצאתי להיעתר לבקשה לסעד זמני. המבקש יעזוב את ישראל עד 21.1.21. ככל שיתקל המבקש בקושי לתאם טיסה, יפנה עד ליום 12.1.21 |