אישור

חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > ועדת החוקה

נמצאו 1385 מסמכים עבור 'ועדת החוקה'. מוצגים מסמכים 61 עד 70

חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

הפ (תל אביב) 16766-06-19 - גב' מיכל בירן נ' עמיר ארמונד פרץ ואח'

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
31/07/2019
ע"י ב"כ עו"ד חגי קלעי ו/או אוהד רוזן נ ג ד 1. עמיר ארמונד פרץ ואח' 2. מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני 3. מפלגת העבודה הישראלית 4. הנהלת המפלגה 4. ועדת החוקה של המפלגה 5. יו"ר ועדת החוקה של המפלגה כולם ע"י ב"כ עו"ד יובל מור-מוסלי ו/או עומרי שגב בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו [31.07.2019] כבוד השופטת ירדנה סרוסי החלטה 1. בתאריך 30.7.2019 הובאה בפניי, במסגרת תורנות פגרת בתי משפט, בקשה מטעם המבקשות ליתן צו מניעה זמני דחוף מכוח סעיף 6 לפקודת ביזיון בית

ע"א 4799/19 - ח"כ אריאל קלנר נ' הליכוד - מפלגה לאומית ליברלית

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
28/07/2019
זו וכן עסקאות פוליטיות אחרות שנעשו באותה תקופה פגעו באמון הציבור במערכת הפוליטית והביאו לתחושת סיאוב (מצקין, שם). על רקע זה הניחה בחודש יוני 1990 ועדת החוקה, חוק ומשפט על שולחן הכנסת את הצעת החוק למניעת מעילה באמון (נבחרי ציבור), התש"ן-1990, אשר לאחר הליכי החקיקה הייתה לתיקון 12 של חוק יסוד:הכנסת, עליו עמדנו לעיל. הצעת חוק זו הונחה ללא דברי הסבר, אך חודש לפני כן הוגשה הצעת חוק למניעת פגיעה באופייה הדמוקרטי של המדינה ולשמירה על חובת ההגינות של

תה"ג (ירושלים) 5477-02-19 - אילן לוי נוימנד נ' היועץ המשפטי לממשלה

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
16/07/2019
ישראל (פורסם בנבו, 14.01.2010)) יתר על כן, אף לא נמצא הסבר קונקרטי לסעיף 11 בדברי ההסבר להצעת החוק, בפרוטוקול הדיונים של הכנסת שדנה בחוק ובדיוני ועדת החוקה, חוק ומשפט שניסחה את החוק. 15. אחת התכליות האפשריות לסעיף היא למנוע מצב שבו יוסגר מבוקש בטרם הסתיימו ההליכים הפליליים כנגדו בישראל, ובכך יכשיל את ההליך המקומי. אולם, חוק ההסגרה העניק את הסמכות לשר המשפטים לעכב את מסירת המבוקש לידי המדינה המבקשת לאחר שהוכרז כבר-הסגרה, בין היתר כדי למנוע מצב

ת"צ (תל אביב) 21935-06-12 - גלעד כהן נ' שפיר מבנים תעשיות (2002) בע"מ

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
09/07/2019
(4) קיים יסוד סביר להניח כי ענינם של כלל חברי הקבוצה ייוצג וינוהל בתום לב. 5 נוסח התנאי הראשון הוא תולדה של פשרה, כפי שתיאר חבר הכנסת רשף חן בשם ועדת החוקה, חוק ומשפט את הדיונים על החוק בטרם קריאה שנייה ושלישית. מחד גיסא התובעים והגופים המייצגים אותם היו מעוניינים למעט במכשולים בדרך לאישור תובענה ייצוגית, כדי להקל את אכיפת הדין, ומאידך גיסא הארגונים שסכנת התביעה ריחפה מעליהם חששו שהתובענה הייצוגית תשמש לתכליות זרות. הוא הסביר ש„כאשר מוגשת תביעה

עת"מ (תל אביב) 25748-04-19 - נכסי חלקות 27 26 בגוש 7096 בע"מ נ' רשות מקרקעי ישראל

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
02/07/2019
מחוקק המשנה לנקוט בלשון רחבה, עשה כן, ובמצב דברים זה חזקה היא כי אין ליתן פרשנות מרחיבה למונח "ועדת ההשגות" (ראו לעניין זה גם עמ' 17 לפרוטוקול ישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט מיום 11.4.18 שמספרה 588 ועניינה בצו בתי משפט לעניינים מינהליים (שינוי התוספות הראשונה והשנייה לחוק), התשע"ח-2018). 25. זאת ועוד, הרי שאף עיון בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל שמספרה 1304 ועניינה ב"הליך השגה על שומות" מלמד כי החלטת ועדת ההשגות ניתנת אך ביחס להשגה שנייה, כאשר "השגה

רע"א 4067/18 - בנימין פיינשטיין נ' עו"ד אופיר יצחק

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
30/06/2019
ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב; (2) להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים; (3) לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים". 10 מדיוני ועדת החוקה, חוק ומשפט אנו למדים, כי הסֵדר שבו מובאות המטרות איננו מקרי. מן הפן הפרשני, סדרן של המטרות נועד ליתן בהן סימנים באשר לחשיבותן, כשהכוונה היא "להתחיל מהשיקום [...] המוטו העיקרי שהולך לאורך החוק, אחר כך לדבר על השאת החוב, ובסוף לקדם את השילוב מחדש" (פרוטוקול ישיבה מספר 205 של ועדת החוקה,,

ת"ק (תל אביב) 16454-02-19 - בלפור חקק נ' אגודת הסופרים העברים בארץ ישראל

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
30/06/2019
לתביעות קטנות אינו מתאים להן, או אם ראה שהתביעה הוגשה בידי תובע שכבר הגיש באותה שנה באותו בית משפט יותר מחמש תביעות. (ג) שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לשנות את הסכום האמור בסעיף קטן (א)." סעיף 75 לחוק בתי המשפט, קובע: "75. כל בית משפט הדן בענין אזרחי מוסמך לתת פסק דין הצהרתי, צו עשה, צו לא-תעשה, צו ביצוע בעין וכל סעד אחר, ככל שיראה לנכון בנסיבות שלפניו." 5. בית המשפט העליון אמר את דברו ביחס לסמכות העניינית ביחס לסעד

תנ"ג (תל אביב) 58213-12-17 - אור דוד מלאכי נ' טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
19/06/2019
ניתן ללמוד מדברי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מר אבי ליכט, בדיון ועדת חוקה חוק ומשפט בעניין תיקון 20 לחוק החברות (פרוטוקול ישיבה מס' 665 של ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ה-18, 50-51, 31.7.2012): "אנחנו לא מחפשים מדיניות, ואנחנו גם לא רוצים להכתיב לחברות איך בדיוק כל חברה תכתוב את המדיניות ומה יהיה כתוב בה, אלא הנחייה של המחוקק איך אנחנו חושבים - מה הם צריכים לשקול כשהם קובעים מדיניות". 134. מעיון במדיניות התגמול של חברת טבע, הן לשנת 2013

תא"מ (תל אביב) 27027-09-18 - מטרופוליס ייזום השקעות ונכסים (המאה ה-23) בע"מ נ' שניר בן עובדיה

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
19/06/2019
לעסקה נפרדת וברורה מול השוכר. 18. השינוי בחוק השכירות והשאילה לא משנה בנושא זה את חוק המתווכים. ראה לעניין זה את דבריו של ח"כ ניסן סלומינסקי (יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט) בישיבה מס' 254 מיום 17.7.2017 אודות התיקון הנ"ל: "עוד מוצע לקבוע סוגי תשלומים שבהם, בין השאר, לא יישא השוכר אלא המשכיר, ובכלל זה תשלומים כמו שכר טרחה של עורך דין או מתווך שפעל מטעם המשכיר." על דברים אלה עמד הנתבע בתצהיר עדותו הראשית, אך הנתבע לא התייחס להמשך דבריו של ח"כ

ת"ט (עכו) 2918-11-18 - סלוסייל בע"מ נ' ליטל חנה ביטון

ועדת החוקה = ועדת וגם החוקה
10/06/2019
שסמוך ללשכה שנוחה לו. אחר כך בית המשפט יקבע לפי הדין המהותי"... (ציטוט מדבריה של היועמ"ש של רשות האכיפה והגביה משרד המשפטים פרוטוקול מס' 620 מישיבת ועדת החוקה חוק ומשפט מתאריך 4.6.18). 38. לאור האמור לעיל, נראה כי מחוקק המשנה בתקנו את תקנות ההוצל"פ לא התכוון לשלול מהתובע את הפררוגטיבה הנתונה לו בעניין הסמכות המקומית. 39. הדברים מקבלים משנה תוקף גם מעיון בתקנות סדר הדין האזרחי התשע"ח -2018 , לפיהן ככל שקיים בין הצדדים הסכם שיפוט, תוגש התובענה