אישור

חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > ממשלת ישראל

נמצאו 9912 מסמכים עבור 'ממשלת ישראל'. מוצגים מסמכים 61 עד 70

חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

ת"א (קריות) 5840-12-19 - יוסף דנילוב נ' מארי גרייס מאלונזו

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
06/05/2020
לא תשוב לארץ, במיוחד בעת משבר הקורונה, ובכך תפגענה זכויות התובע. 10. במידה ויתאפשר למבקשת לצאת מהארץ יתכן והיא לא תוכל לחזור לאור ובעקבות החלטות של ממשלת הפיליפינים וממשלת ישראל, לאור התפשטות נגיף הקורונה. 11. גב' פרומיו לא התייחסה כהוא זה בבקשתה אם היא אכן חייבת כספים לתובע וכמה! חוסר התייחסות זו יכולה דווקא לתמוך בטענת התובע שהיא חייבת לו את סכום התביעה. גב' פרומיו אף טרם הגישה כתב הגנה מטעמה. 12. ידוע כי בימים אלה קיימות הגבלות רבות בטיסות

ת"א (פתח תקווה) 63860-10-17 - עירית כפר סבא נ' אברהם נאנס

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
06/05/2020
עשויים להגיע בתום לב מוחלט למסקנות הפוכות. 10 הנתבע עצמו הפנה באחד מפרסומיו (הודעת דוא"ל מיום 28.8.17) לבג"ץ 64/17 מרכז השלטון המקומי בישראל נ' ממשלת ישראל (8.8.17) לפסקה 48 בפסק הדין, וטען כי האמור שם מסביר כביכול מדוע עצרה העירייה את התכניות הפרטניות של תמ"א 38. אולם, באותה פסקה הובהר דווקא, כי הוראת סעיף 23 לתמ"א 38 "אינה קובעת איזה מוסד תכנון הוא המוסמך לאשר תכנית מכוחה, וכי התשובה לשאלה זו תלויה בתוכן התכנית. כל עוד עוסקת התכנית בנושאים (8.

ת"א (כפר סבא) 40311-01-20 - ועדה מקומית לתכנון ובנייה שרונים נ' אורי נחמן עזריאלי

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
06/05/2020
וליתן החלטתה, כגוף המקצועי האמון על מכלול ההיבטים והמידע הרלוונטי, באופן שעשוי לייתר את הצורך בפנייה לבית המשפט (ראו למשל בג"צ 4934/08 מלכית נ' ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט ([פורסם בנבו], 25.6.2008); בג"צ 5588/09 פלוני נ' המשרד לביטחון פנים (1.10.2009)). עוד תורמת הפניה ליצירת שיח מועיל בין האזרח לבין הרשות, לחידוד ולהבהרת נקודות המחלוקת, לקידום שקיפות של ההליך המינהלי ולחיזוק העיקרון הדמוקרטי (ע"א 6365/00 בר אור נ' הועדה המחוזית לתכנון ולבניה

עת"מ (מרכז) 7360-06-19 - מורטזה באבאזאדה נ' הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
03/05/2020
ישראל, פסקאות 21-20 לפסק דינו של השופט (כתוארו דאז) ח' מלצר (פורסם בנבו, 15.12.2014); בג"ץ 4374/15 התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע"ר) נ' ראש ממשלת ישראל, פסקאות ק"י-קי"א בפסק דינו של המשנה לנשיאה השופט א' רובינשטיין (פורסם בנבו, 27.03.2016); אלכס שטיין ״הבטחה מינהלית״ משפטים י״ד 255, 270 (תשמ״ה)]. 29. כפי ששנינו, הנסיבות שתוארו על ידי העותר נגעו כולן לשלב הכנת התכנית, בטרם הופקדה. בשלב זה התכנית אינה מהווה נורמה מחייבת, היא איננה קונקרטית

עת"מ (תל אביב) 17213-07-19 - דוד תג'ר נ' עיריית עיריית תל אביב יפו

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
28/04/2020
(20.10.2010)). הביקורת השיפוטית תשמר למקרים בהם ההחלטה המנהלית נגועה באי-סבירות קיצונית (ראו בג"ץ 4374/15 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' ראש ממשלת ישראל (27.3.2016)). 13. ובהתאמת הדברים למקרה הנדון; העותרים טוענים כי תנאי לקבלת היתר הבנייה מושא ההחלטה הוא פינוי בפועל של כל חלקות המקור והשטחים הציבוריים במתחם. אכן, הוטלה על הבעלים החובה לפנות את המקרקעין בתחום התוכנית כתנאי למימוש זכויותיהם. אולם, הוראות סעיף 13 בתוכנית הראשית ברורות. בהתאם

עש"א (תל אביב) 7187-10-19 - משה ילין נ' אורי גורן

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
27/04/2020
הסיכויים שתצליח לצמצם באורח ניכר את הנזקים הצפויים מרעידת אדמה שעוצמתה גבוהה." (שם. בעמוד 5). אישורה של תמ"א 38 היה בין המהלכים אשר ננקטו על ידי ממשלת ישראל בעקבות מסקנות דו"ח מבקר המדינה. סעיף 2 לתמ"א 38 קובע את מטרותיה ובהתאם לו, על מנת להניע מהלך תכנוני אשר יביא לחיזוקם של מבנים ובהינתן שלא ניתן לאכוף על בעלי המקרקעין לחזק מבנים שנבנו בשעתו כדין, מקנה תמ"א 38 תמריצים כלכליים אשר תכליתם לאפשר חיזוק המבנים מבלי שיהא על בעלי הזכויות במבנים לממן

סע"ש (תל אביב) 38480-09-17 - אלי זרחין נ' עתיד - רשת חינוך ובתי ספר בע"מ (חל"צ)

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
26/04/2020
ותודיע לו על תאריך הזכאות. הוועדה מתכנסת אחת לפרק זמן, ובהתאם לכך ניתנות גם תשובותיה. על-פי ההסכם הקיבוצי שנחתם ביום כ' באייר התשנ"ג (11.5.93) בין ממשלת ישראל, מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות ובין ארגוני המורים, תוכלנה בעלויות המשתייכות לשלטון המקומי ולרשתות החינוך הארציות לפנות למשרדנו בבקשות לשיפוי. אחריות השלטון המקומי ורשתות החינוך הארציות היא לתשלום רטרואקטיבי של 18 החודשים האחרונים. מעבר לתקופה זו ישפה המשרד את הרשויות המקומיות ואת

עת"מ (מרכז) 33533-05-19 - י.ב. שיא משאבים בע"מ נ' עיריית מודיעין מכבים רעות

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
26/04/2020
משפטי; שלישית, ההבטחה מפורשת; רביעית, היא בת ביצוע; וחמישית, אין צידוק חוקי לשנות את ההבטחה או לבטלה (בג"ץ 4374/15 התנועה למען איכות השלטון נ' ראש ממשלת ישראל, בפיסקה קי"א). ארבעת התנאים הראשונים בוודאי מתקיימים במקרה שלפניי, ואם ירדתי לסוף דעתה של המשיבה 1, טענתה היא, כי במקרה זה היה צידוק חוקי לסטות מן ההתחייבות לפרסם מכרז חדש, וזאת בשל האינטרס הציבורי והחיסכון המשמעותי לקופת העירייה (שהם כספי ציבור), בשל ההנחות המשמעותיות שניתן יהיה להשיג

עת"מ (מרכז) 43116-03-20 - א.ס.ף פיתוח-עבודות קבלניות וצמ"ה בע"מ נ' משרד הביטחון

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
26/04/2020
שבשגרה. שכן צו ביניים עלול לפגוע בפעילות התקינה של המינהל, וכתוצאה מכך לפגוע גם בטובת הציבור, לעתים פגיעה קשה" (בג”צ 3330/97 עיריית אור יהודה נ' ממשלת ישראל פ"ד נא (3) 472, 475). מי שמבקש צו ביניים צריך שיראה כי יגרם לו נזק משמעותי או שיגרם לו נזק שלא ניתן לתיקון אם לא יינתן הצו. במקרה דנן, המדובר בעתירה שהוגשה קצת למעלה מחודש לפני סיום תקופת החוזה המוארכת, כך שבכל מקרה הנזק הכספי אינו גדול. יש גם לשקול האם פעולת המשיב שלגביה עותרים פגומה על

עת"מ (חיפה) 3575-10-19 - קיבוץ עין שמר נ' מועצה אזורית מנשה

ממשלת ישראל = ממשלת וגם ישראל
21/04/2020
גדול יותר על בעל נכס שעלות חיבורו לתשתית גבוהה יותר (על עיקרון השוויון בחלוקת נטל המס ראו י' אדרעי מבוא לתורת המסים 34 (2008); בג"צ 9333/03 קניאל נ' ממשלת ישראל (16/05/2005). הדבר צריך להשפיע גם על סוגיות כמו הנחות ופטורים לבעלי נכסים מסוימים. כך ברי כי אם נקבע שבעלי נכס מסוים פטורים מתשלום ההיטל משמעות הדבר תהא הגדלת נטל המס על בעלי נכסים אחרים. להגדרת ההיטל כמס השפעה על היקף הנישומים החייבים, בעוד דמי ההשתתפות מוטלים רק על הנהנה הישיר מהנכס