חדשות משפטיות

חוזים לרכישה
 
דף הבית > פסקי דין > עת"מ (חיפה) 30315-07-10 - טייפון קבלנים בע"מ נ' משרד התחבורה- נמל חדרה ואח', פסק דין
חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.
פסקי דין – רכישה
עלות המסמך 99 ש"ח
עת"מ (חיפה) 30315-07-10 - טייפון קבלנים בע"מ נ' משרד התחבורה- נמל חדרה ואח'

עת"מ (חיפה) 30315-07-10

טייפון קבלנים בע"מ

נ ג ד

1. משרד התחבורה- נמל חדרה

2. הרקולס סנפיר 1989 בע"מ


בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

[14.09.10]


בפני רון סוקול כב' השופט


בשם העותרת - עו"ד רות ברק ואח'

בשם המשיב 1 - עו"ד מירון-

בשם המשיבה 2 - עו"ד גיל חגי ועו"ד הילה וולפסון


פסק דין

 

1. עתירה לביטול תנאי סף בדבר ניסיון קודם, שנקבע בין תנאי מכרז שפרסם המשיב 1 לקבלת הצעות לאספקת שרותים להפעלת גוררות וספינות ולקשירה של כלי שיט בנמל חדרה (מכרז מס' 13/2010 - להלן "המכרז").

המחלוקת מתמקדת בדרישה שהמציע במכרז יצרף להצעתו את שמותיהם של 3 רבי חובלים, תושבי או אזרחי ישראל העובדים אצלו, או כאלו שהתחייבו כלפיו לעבוד עבורו, ואשר הינם בעלי ניסיון של לפחות שנה בהפעלת גוררות בשיטת המדחוף "אזימוט סטרן דרייב". לטענת העותרת הצבת דרישה זו כתנאי סף להשתתפות במכרז, מונעת כל תחרות אמיתית, שכן רק המשיבה 2 יכולה לעמוד בתנאי זה.

 

רקע

2. נמל חדרה משרת את תחנת הכוח "אורות רבין" המופעלת על ידי פחם מיובא. נמל חדרה הינו נמל פתוח - דהיינו, אינו מוגן על ידי שובר גלים. מזח הנמל בנוי בניצב לקו החוף ואניות נושאות פחם נקשרות אליו ופורקות את הפחם עבור תחנת הכוח. ארכו של המזח הינו כ-2,000 מטר מקו החוף ופועלים עליו 3 מנופים הפורקים את הפחם מהאוניות. קשירתן של האוניות נעשית בחלקו המערבי של המזח המרוחק מקו החוף. אוניות המטען הנושאות את הפחם הינן אוניות גדולות מימדים, באורך של כ-300 מטר וברוחב של כ-50 מטר, שוקע האוניות הינו כ-18 מטר (ראה תצהירו של מאיר ענבל). האוניות הפוקדות את הנמל נעזרות בגוררות על מנת להיקשר למזח או לשם יציאה מהנמל. אין חולק כי תנאיו המיוחדים של הנמל, היותו פתוח וחשוף לרוחות ולגלים, וגודל האוניות, מביאים לכך כי הליך הצמדת האוניות למזח וקשירתן הינו הליך מורכב ושלובים בו סיכונים רבים לאוניות ולמזח.

...



במסמך זה מוצגים רק 2,500 התווים הראשונים של פסק הדין/ההחלטה, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאות ההליך. על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

חוקים – רכישה
עלות המסמך 99 ש"ח