אישור

חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > ראש ממשלת ישראל

נמצאו 2398 מסמכים עבור 'ראש ממשלת ישראל'. מוצגים מסמכים 1 עד 10

חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

עש"א (ירושלים) 13153-12-20 - האיגוד האורטודוקסי הפלסטיני - אורתודוקס פלסטיין סוסייטי (הולי לנד) בע"מ נ' מדינת ישראל - הממונה על מרשם המקרקעין ירושלים

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
25/02/2021
האחת, מטעמה ומטעם מבקשים 2 - 4 (מבקשים 2 - 4 יכונו להלן, לשלם הנוחות: "המבקשים"), לצרף את המבקשים כמערערים ולחלופין כמשיבים בערעור. האחרת, לצרף את ראש ממשלת ישראל כמשיב בערעור. 1. לפני כבוד המפקחת על רישום מקרקעין, ש' אבני-שוהם (להלן: "המפקחת"), נדונה במסגרת תיק חר 01-12/19 בקשה לחידוש רישום שהוגשה מטעמה של משיבה מס' 2, בעניין המקרקעין הידועים כחצר כנסיית אלכסנדר נייבסקי בעיר העתיקה בירושלים (להלן: "המקרקעין"). לבקשה הוגשו התנגדויות מטעם כמשיב

עת"מ (ירושלים) 33134-06-19 - המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצברגר נ' שר הפנים

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
07/02/2021
בקובעו, כי בהיעדרםקיים קושי להידרש לטענות לגופן (בג"ץ 10026/01 עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי נ' ראש ממשלת ישראל, פ"ד נז(3) 31, 48 (2003); בג"ץ 4112/99 עדאלה המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל נ' עיריית תל-אביב-יפו, נו(5) 393 (2002); בג"ץ11437/05‏קולעובד נ'משרדהפנים, פ"ד סד(3) 122 (2011)). 23. בענייננו, העתירה נסובה על תקיפת מדיניות מסוימת, וככזו היא קונקרטית ועשויה להשפיע על עניינו של ציבור בהיקף לא ידוע (אף שעל פני הדברים

עת"מ (מרכז) 48534-10-20 - ישראל צוברי נ' גדעון מזור

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
01/02/2021
האכיפה הנתונות לה בהקשרים שונים, למשל בהקשר לדיני התכנון והבנייה (בג"ץ 8071/01 יעקובוביץ' נ' היועמ"ש פ"ד נז(1) 121, עע"מ 2847/13 איסמעילוף נ' ראש ממשלת ישראל); בהקשר לדיני התעבורה (בג"ץ 6579/99 פילבר נ' ממשלת ישראל); בהקשר לדיני המס (בג"ץ 551/99 שקם נ' מנהל המכס ומע"מ פ"ד נד(1) 112); בהקשר לאי פתיחת חנויות בשבת (עע"מ 2469/12 ברמר נ' עיריית ת"א). בכל המקרים הללו, ורבים רבים אחרים, הוכרה סמכותו של בג"ץ או של בית המשפט לעניינים מינהליים לדון בכגון

עת"מ (תל אביב) 52344-01-21 - ג'אודת (מאהר) מאקלדה נ' מדינת ישראל - משרד הבריאות

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
01/02/2021
הסמכות כן רוחבו של מתחם הסבירות" (בג"ץ 1993/03 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' ממשלת ישראל, פ"ד נז(6) 817, 916 (2003); בג"ץ 5261/04 פוקס נ' ראש ממשלת ישראל, פ"ד נט(2) 446, 469 (2004)). כדי להגשים את מדיניותה, הרשות המבצעת נדרשת לא אחת לבחור בדרך אחת מבין כמה דרכים אפשריות. כל אחת מדרכים אלה עשויה להיות כרוכה באי-ודאות ונשענת על הנחות שונות בתחומים מקצועיים, לבר-משפטיים וערכיים. על כן נפסק כי "יש ליתן לרשויות המופקדות על המדיניות הכלכלית -

ת"א (ירושלים) 30724-12-17 - ועד בתי הקברות המוסלמים בירושלים נ' רשות הטבע והגנים מחוז ירושלים

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
01/02/2021
בחריגה זו באזור חלקה 5 בגוש 30111 במתחם קרן העופל (בג"ץ 7192/04 קינג נ' משטרת ישראל ואח'; בג"ץ 7800/05 הוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית ואח' נ' ראש ממשלת ישראל ואח'). במסגרת ניהול ההליך התחייבו המשיבים לנקוט בצעדים שונים, ביניהם גידור, על מנת לבלום את התרחבות שטח בית הקברות בפועל. בהתאם לכך נדחו העתירות במישור האופרטיבי. מאוחר יותר הוגשה עתירה נוספת באותו נושא (בג"ץ 2192/12 קינג נ' השר הממונה על הגנת הסביבה ואח'). במסגרת תגובתה ציינה המדינה כי

ת"א (נצרת) 24322-01-17 - נאיף מטר נ' סעיד עוויס

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
28/01/2021
הסמכות כן רוחבו של מתחם הסבירות" (בג"ץ 1993/03 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' ממשלת ישראל, פ"ד נז(6) 817, 916 (2003); בג"ץ 5261/04 פוקס נ' ראש ממשלת ישראל, פ"ד נט(2) 446, 469 (2004))". 28. יצויין כי אין מחלוקת בין הצדדים כי התאגיד מוסמך להיכנס לקרקע פרטית על מנת להניח, להעביר, או לתחזק קו ביוב ציבורי. סעיף 3(3) לחוק הרשויות המקומיות (ביוב) קובע כי: "בהתקנת ביוב רשאית הרשות המקומית בתחומה - להניח צינורות המחברים נכס לביב ציבורי ולהעביר את

עת"מ (תל אביב) 48282-07-17 - עמותת מיד ליעד נ' עירית בני ברק

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
18/01/2021
הסעד שיינתן על-ידי בית-המשפט, הן יחסיות, במובן זה שהן עשויות להשתנות ממקרה למקרה לפי חומרת הפגם ויתר נסיבות המקרה". 66 בבג"ץ 5660/10 עמותת איתך נ' ראש ממשלת ישראל (פורסם בנבו, 2010, להלן: בג"ץ עמותת איתך), בפיסקה 21 לפסק דינו של כב' השופט ע' פוגלמן נקבע לעניין זה: "שאלת נפקותם של פגמים על תוקפן של החלטות מינהליות ידעה תמורות בעשורים האחרונים. בעוד שבעבר שלטה בכיפה תפיסת בטלות נוקשה שגרסה כי פגם בהחלטה מינהלית מביא לכדי בטלות אוטומטית של התוצאות

ת"א (תל אביב) 23554-12-20 - גז טבעי דרום בע"מ נ' נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
18/01/2021
ניתן להישען על דוח מבקר המדינה כאשר מדובר בהליך משפטי שבו טענה להימנעות מיישום המלצותיו. כך נפסק למשל בבג"ץ 232/16 התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' ראש ממשלת ישראל (פורסם במאגרים, 2016) בפסקה 23: "יוער כי בפסיקה נקבע שאי-מתן משקל מספק להמלצותיו של מבקר המדינה עשוי לעלות כדי חוסר סבירות במקרים מסוימים [...] ועל כן, בתי המשפט היו נאותים לקבל את דו"חות מבקר המדינה כראיה כאשר אלו הוגשו במסגרת הליך של ביקורת שיפוטית על אופן יישום המלצותיו של המבקר".

עת"מ (חיפה) 4562-07-20 - עיריית חדרה נ' הועדה המחוזית לתכנון ובנייה - צפון חיפה

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
10/01/2021
דעתם של חברי הועדה היתה "נעולה" על בית המשפט להשתכנע שלא היה "סיכוי סביר" לכך שדיעה זו תשתנה. לענין זה ראו האמור בג"ץ 1356/99 בן דוד נ' שמעון פרס, ראש ממשלת ישראל, פ"ד נד(1) 661, 666 (1996)). "האיסור על חברות בוועדה חל מקום שיש לו לחבר הוועדה דעה קדומה, שאין סיכוי סביר כי תשתנה במהלך דיוני הוועדה. פסילתו של חבר ועדה מלכהן בה בא מקום שדעתו של החבר 'נעולה', ואין הוא 'פתוח' לשכנוע ולשינוי...ביסוד גישה זו מונח האינטרס (הפרטי) של מי שעלול להיפגע

תא"מ (תל אביב) 55773-12-19 - כל אל - ערב בע"מ נ' משה שי

ראש ממשלת ישראל = ראש וגם ממשלת וגם ישראל
31/12/2020
הנדון. ר' בע"מ 919/15 פלוני נ' פלונית (פורסם בנבו, 19.07.2017), סעיף 78 לפסק הדין ו-בג"ץ 6728/06 עמותת "אומץ" אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי נ' ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט (פורסם בנבו, 30.11.2006). 19. העוולות בגין פגיעה בפרטיות ולשון הרע (עוולות אישיות) הן עוולות שנוגעות לכבודו של האדם וככלל לפגיעה שאינה כלכלית-מסחרית. מנגד, עוולה של הפרת זכויות יוצרים, מהווה במקורה פגיעה כלכלית ביסודה, הגם שמהווה פגיעה לכאורה בזכות המוסרית כקבוע בחוק.