|
|||||||
ת"צ (מרכז) 51725-01-19 - יניב ביטון ואח' נ' דלק מוטורס בע"מ ואח'
ת"צ (מרכז) 51725-01-19 1. יניב ביטון 2. משה רפאל נ ג ד 1. דלק מוטורס בע"מ באמצעות עו"ד דפנה צרפתי ותום גל כבוד השופטת הדס עובדיה פסק דין
אישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית
1. לפניי בקשה מתוקנת לאישור הסדר פשרה במסגרת התובענה הייצוגית שבכותרת (להלן בהתאמה: "הבקשה" ו- "הסדר הפשרה"). על יסוד הנימוקים שאפרט להלן מצאתי לנכון לאשר את הבקשה, ולתת להסדר תוקף של פסק דין.
עניינה של בקשת אישור התובענה כייצוגית וטענות הצדדים בתמצית 2. עניינה של בקשת האישור בטענת המבקשים כי ברכבי פורד אקספלורר שבבעלותם קיים פגם סדרתי בטיחותי, אשר כתוצאה ממנו, גזי המפלט (אגזוז) חודרים לתא הנוסעים ברכב ומסכנים את המשתמשים בו. בשל כך מבקשים הם לבקש לייצג בעלי רכבי פורד אקספלורר נוספים (משנות הייצור 2017-2011) (להלן: "הרכבים" ו- "בעלי הרכבים") שיש בהם, לשיטתם, פגם זהה. 3. לטענת המבקשים המשיבות ידעו, לכל המאוחר משנת 2012, על הפגם הנטען במערכת הפליטה, אז לטענת המבקשים החלו להגיע אל המשיבות תלונות בעניין. 4. המבקשים טוענים כי בשנת 2016 חתמה המשיבה 2 על הסדר פשרה בתביעה ייצוגית בארה"ב (להלן: "הסדר הפשרה בארה"ב") וכי בשנת 2017 בעקבות הסכם פשרה זה, הוציאה המשיבה 2 מכתב לכל לקוחותיה בארה"ב בעניין זה (המתייחס לתכנית שביעות רצון בארה"ב), בו היא הודתה, לדברי המבקשים, כי קיים פגם ייצור סדרתי ברכבים המאפשר לגזים מסוכנים, כולל כמויות קטלניות של חד תחמוצת הפחמן להיכנס לתא הנוסעים של כלי הרכב. בעקבות זאת הופעלו בארה"ב הוראות תיקון במוסכים - Technical Service Bulletin ("TSB")ללא עלות (להלן: "הוראות תיקון למוסכים"). 5. לטענת המבקשים הוראות תיקון למוסכים לא הופעלו בישראל. 6. עוד טוענים המבקשים, כי בעניין
נפתחה חקירה על-ידי הרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב - the National
Highway Traffic Safety Administration(להלן: "NHTSA
...
|
אינדקס עו"ד בתקדין |
||||||||||||||||||||||||||
|