חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > ת"ק (עכו) 10457-04-19 - שלמה אליסיאן נ' רותם מגורי יוקרה בע"מ ואח', פסק דין
חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.
ת"ק (עכו) 10457-04-19 - שלמה אליסיאן נ' רותם מגורי יוקרה בע"מ ואח'

ת"ק (עכו) 10457-04-19

שלמה אליסיאן

נ ג ד

1. רותם מגורי יוקרה בע"מ

2. יהודה רותם

בית משפט השלום בשבתו כבית משפט לתביעות קטנות בעכו

[11.11.2019]

כבוד השופטת זהבה (קאודרס) בנר

פסק דין

 

הנני נותנת תוקף של פס"ד להסכמת הצדדים כפי שפורטה בפרוטוקול.

התביעה כנגד נתבע מס' 2 נדחית ללא צו להוצאות באשר הינו מנהל ובעלי חברה בע"מ ואין לו כל אחריות אישית בענין.

אני מביעה הערכתי הרבה לצדדים כולל ובהדגשה מיוחדת למר אמנוני מנהל ובעלי חברת אמרון הקבלן המבצע, על הדרך הנאותה והמכובדת בה פעלו לסיום המחלוקת.

ברצוני להביא מתוך מאמר: מהותו של הפישור במשפט העברי מאת ד"ר אבי וינרוט עו"ד

הציטוט הבא: "תפקידו הראשון של הדיין הוא כמובן לשפוט, לקבוע הלכה וליישמה נכונה במקרה שבפניו *אבל לדיין יש תפקיד נוסף- לפעול כמפשר ולהשכין שלום בין בעלי הדין *או במילים אחרות: ליישב את הסכסוך ולהשכין שלום כך שהצדדים שבאו בפניו ישלימו זה עם זה ולא יכריעו זה את זה *זו מהותו של הפישור רבי יעקב בעל הטורים מוצא רמז לארבע עקרונות היסוד של השפיטה בראשי התיבות של המילים הפותחות את פרשת משפטים:

"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" וכך הוא מציין:

ואלה- ראשי תיבות "וחייב אדם לחקור הדין"

המשפטים אשר- ראשי תיבות "הדיין מצווה שיעשה פשרה טרם יעשה משפט אם שניהם רוצים"

תשים- ראשי תיבות "תשמע שניהם יחד מדברים"

לפניהם- ראשי תיבות "לא פני נדיב יהדר, התנכר מהם"

הציווי לדיין לעשות פשרה טרם שייעשה משפט הוא אפוא אחד מעקרונות היסוד של השפיטה.

זאת כמובן בכפוף לרצונם הטוב של שני הצדדים.

ואכן, גדול הוא השלום בעיני המשפט העברי עד כי מחוייבים אנו להיות רודפי שלום. כשם שמחוייבים אנו להיות רודפי צדק. על כן "רבי שמעון בן גמליאל אומר: על שלושה דברים העולם עומד: על הדין, ועל האמת ועל השלום". הנה כי כן, מן ההכרח למצוא איזון ראוי בין ערכי הדין והאמת לבין ערך השלום, שאינו נופל בחשיבותו מערכים אלו.

השלום מוצא את מקומו דווקא בעולמו של משפט וניצב לצידו של הדין.

השלום הוא גם איזון נכון בין אינטרסים (שזו מהותו של המשפט)".

כמו כן, זה המקום להביא ציטוט ממאמרו של אדם ברוך ז"ל, מיום 20.4.01 במעריב:

"לפי ההלכה (שולחן ערוך), הפשרה אינה רק כלי לקיצור הדיון המשפטי, אלא היה מהות. היא תמצית תפקידו של בית הדין. "כל בית דין שעושה פשרה תמיד, הרי זה משובח". הפשרה היא השכנת שלום. ובעיני ההלכה, תפקידו העיקרי של בית הדין הוא השכנת שלום. לא האמת הצרופה, לא מיצוי הדין, ולא הצגת האינטלקט של השופטים - אלא השכנת שלום כפשוטה. אמנם, לכאורה בית הדין קיים על מנת להכריע, לחרוץ, והוא מצויד במכשירים לכך, אך לאמיתו (ולפי ההלכה) בית הדין נועד להבטיח שיגרת שלום בין הבריות, תקינות, קהילה נורמלית. והפשרה ערובה לכך. הפשרה מייצרת שני צדדים פחות או יותר מרוצים, ואילו הדין מייצר צד אחד פגוע, נוטר וכו'. ההלכה חוששת מבית דין טועה, והפשרה מונעת זאת. ההלכה הינה נציגת החיים הקהילתיים השפויים, והפשרה בונה חיים שכאלה. לא הגיעו שני הצדדים לפשרה, יחרוץ השופט את הדין. היכולת להתפשר היא מותר האדם". (הדגשה שלי ב.ז).

 

 

ניתן היום, י"ג חשוון תש"פ, 11 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.



2020: ינואר | פברואר | מרץ | אפריל | מאי | יוני | יולי | אוגוסט | ספטמבר | אוקטובר
2019: ינואר | פברואר | מרץ | אפריל | מאי | יוני | יולי | אוגוסט | ספטמבר | אוקטובר | נובמבר | דצמבר
2018: ינואר | פברואר | מרץ | אפריל | מאי | יוני | יולי | אוגוסט | ספטמבר | אוקטובר | נובמבר | דצמבר