חדשות משפטיות

חוזים לרכישה
 
דף הבית > פסקי דין > תא"מ (חיפה) 9152-09-19 - מגדל חברה לביטוח בע"מ נ' נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ ואח', פסק דין
חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.
פסקי דין – רכישה
עלות המסמך 99 ש"ח
תא"מ (חיפה) 9152-09-19 - מגדל חברה לביטוח בע"מ נ' נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ ואח'

תא"מ (חיפה) 9152-09-19

מגדל חברה לביטוח בע"מ

נ ג ד

1. נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

2. ק.ס.מ.ג. - קבלנים לעבודות תשתית ופיתוח בע"מ

בית משפט השלום בחיפה

[15.03.2021]

כבוד השופטת סיגלית מצא

פסק דין

 

1. בפניי תביעה לפיצוי התובעת בגין נזקים שנגרמו לרכב שביטחה ונפגע בתאונה שאירעה ביום 29.11.2018.

 

ההליך

2. לטענת התובעת נפגע הרכב שביטחה (רכב מסוג פולקסווגן, 2014, מ.ר. 54-878-53, להלן: "הרכב") עת נסע בכביש 77, לכיוון כביש הגישה למחצבת "אבן וסיד" גולני. עת חלף הרכב על פני עיקול הדרך (פניה ימנית) החליק הרכב כתוצאה מחצץ שהיה מונח על המיסעה, עלה על אי התנועה (משמאל) ונפגע קשות.

3. בעקבות התאונה הוכרז הרכב כאובדן להלכה (חוות דעת השמאי מר אלי עבוד מו.ר.ד. שמאים בע"מ מיום 3.12.2018 צורף לכתב התביעה).

4. לטענת התובעת אירעה התאונה בשל רשלנות הנתבעת, אשר ביצעה עבודות בסמוך למקום אירוע התאונה ולא דאגה לנקות את המיסעה כראוי. עוד טוענת התובעת כי בנסיבות העניין חל הכלל לפיו "הדבר מעיד בעדו" המעוגן בסעיף 41 לפקודת הנזיקין. משכך, יש לקבוע כי נטל השכנוע מוטל על הנתבעת להוכיח כי לא התרשלה.

5. לטענת הנתבעת, כעולה מתצהירו של מר מוחמד עאבד, מנהל פרויקט מחלף טורעאן והמצהיר מטעם הנתבעות (נ/1), במועד אירוע התאונה היה הפרויקט בשלב מסירות. בשלב זה נערכו השלמות ותיקונים אשר בוצעו בשעות הלילה (21.00 - 05.00). עוד ציין העד כי מהירות הנסיעה המותרת בקטע דרך זה היא 30 קמ"ש, כי לא היו כל מפגעים על המיסעה וכי הנתבעות בצעו את העבודות בתיאום עם כל הגורמים הרלבנטיים.

6. ביום 15.3.2021 שמעתי את הנהג ברכב התובעת ואת עדותו של מר מוחמד עאבד.

7. לדברי מר יעקב רימון, הנהג ברכב התובעת, מקום אירוע התאונה מצוי במסלול נסיעתו הקבוע מזה כחמש שנים (עמ' 1, ש' 10; עמ' 3, ש' 25). לדבריו, נסע במהירות של 10-15 קמ"ש (עמ' 1, ש' 12; ש' 21). כשעבר את עיקול הדרך החליק הרכב שמאלה, עלה על אי התנועה משמאל והתנגש בתמרור שהיה מוצב על אי התנועה (עמ' 1, ש' 12; ת/1; עמ' 4, ש' 16-19).

...



במסמך זה מוצגים רק 2,500 התווים הראשונים של פסק הדין/ההחלטה, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאות ההליך. על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

חוקים – רכישה
עלות המסמך 99 ש"ח